Gull & Bronse i SMAI CUP - Mandal

17.10.2022

Stavanger Karateklubb hadde denne helgen 3 utøvere i aksjon under Smai Cup i Mandal.

Over 100 deltakere var påmeldt og selv om stevnet ble noe utsatt, var det god stemning i hallen mellom utøvere og trenere.

Celina Wilhelmsen gjorde sin debut under stevnet i klassen kumite kadett jenter åpen klasse. I denne klassen gikk man '' round robin'' der alle møtte alle. Celina har trent kumite i bare 6mnd før dette stevnet så hun selv og vi coacher var spent på utfallet. Celina gikk ut i med fantastisk innsats og giv. Celina fikk virkelig ut gode teknikker og viste en helt ekstrem utvikling siden hun begynte å trene kumite. Kampen endte i uavgjort. 2 kampen møtte Celina en motstander som hadde mye mer erfaring og trent kumite i mye lengre tid. Celina gikk uansett offensivt ut og gjorde mange gode teknikker med god utførelse og variasjon. Selv med god innsats ble det et tap for Celina, uansett meget god kamp. I 3 kampen gikk hun like offensivt ut og gjorde enda bedre kamp, denne kampen endte med uavgjort, men Celina viste her at hun har virkelig et stort potensiale og bare med mer trening så blir dette helt tipp topp. Til slutt ble det en flott 3 plass og den første stevnemedaljen til Celina. Fantastisk innsats av henne denne helgen.

Luca Boye Monsen stilte i klassen senior -84 kg, man hadde slått sammen alle klassene under 84 kg. I denne klassen gjennomførte man og round robin. I 1 kamp møtte han kompis og treningskollega fra Hundvåg Karateklubb Benjamin Helbak Lunde. Etter å ha gått en veldig god og tett kamp der begge to skåret poeng og lå tett i tett. Så fikk dessverre Luca et spark i hånden som gjorde at han dessverre måtte bryte resten av stevnet etter kampen. Kampen endte 4-2 til Benjamin som til slutt vant klassen.

Andreas Suoranta stilte i senior +84 kg. Her møtte han en fra Lindesnes Karateklubb, kampen var enkel match og Andreas Vant kampen 8-0 før full tid og vant klassen. Andreas stilte også som coach for utøverene fra SKK.

Sluttresultatet for Stavanger Karateklubb ble ett gull og en bronse.

Flott innsats av alle sammen og spesielt til Celina på hennes første stevne. Nå venter NM i midten av november.

Bildet under er tatt fra før nordisk mesterskap i Stavanger.