Stavanger Karateklubb

Tren Karate

Stavanger Karateklubb er en av landets største og eldste karateklubber. Vi har over 250 medlemmer i alderen 7 år til godt over 60 år. Ca. 10 er konkurranseaktive, mens resten trener hovedsakelig karate som selvforsvar/mosjon.

Treningene våre er er delt inn i grupper for barn, ungdom, mosjonister og konkurranseutøvere. Her er det plass både for den toppidrettsutøveren og for mosjonisten. Målsettingen vår er at alle skal trives og utvikle seg, uavhengig av treningsgrunnlag, ambisjoner og ferdigheter. Klubben legger vekt på at instruktørene har relevant kursing og utdanning i idrettsfaglige emner. God egenferdighet er viktig og flere av instruktørene er fortsatt aktive utøvere.

Karate passer for alle!

Alle som ønsker det kan bli medlem.
Det stilles ingen krav til fysisk form i utgangspunktet. Karate egner seg like godt for utrente som for godt trente. Regelmessig trening i karate gir forbedret spenst, styrke, mykhet, hurtighet, selvkontroll, selvtillit og økt konsentrasjon. Her fastsetter du ditt eget ambisjonsnivå, flytter dine egne grenset og utvikler deg selv, både fysisk og mentalt.

Mer enn fysisk trening!

Respekt, høflighet og ydmykhet er viktig i all seriøs kampsport. Fra første time blir man kjent med karateetiketten, hvor respekt og høflighet overfor våre medmennesker og ydmykhet overfor sporten vår blir understreket. Karate er god mosjon, men også ferdighetstrening. Karatetrening vil derfor både utfordre og utvikle konsentrasjonsevnen. Og ikke minst - Karate er gøy!

Klikk her for å bli medlem i Stavanger Karateklubb:

LÆR SELVFORSVAR - KOM I FORM - TREN KARATE