NM Gull til Andreas Suoranta

15.11.2022

Stavanger Karateklubb stilte med 2 utøvere i årets WKF Norgesmesterskap i Karate. Mesterskapet ble arrangert av Vågsbygd Karateklubb og lokasjonen var Karusshallen i Kristiansand.

Celina Wilhelmsen deltok i sitt første NM i klassen Kumite jenter junior 14-15 år -61 kg. Hun gikk en flott kamp, der hun viste at hun virkelig har utviklet seg stort de siste ukene med trening siden Smai Cup. Fantastisk innsats selv med tap gav Celina sin første NM medalje i en fin bronsemedalje. Vi i klubben er meget imponert over hennes utvikling og tøffhet på matten, med litt mer trening så vil hun være helt der oppe neste gang.

Andreas Suoranta er en veteran i gamet. I 1 kamp gikk han mot Kenni Yang fra Rana Karateklubb. Kampen gikk veien og seier 6-0 etter full tid. I finalen møtte han barndomsvenn fra Tomrefjord Gjermund Langset fra Møre Karateklubb. Etter en god start så ble det litt rot og Gjermund tok igjen en 2-0 ledelse. På stillingen 2-2 så etter meget god coaching av treningskompis Benjamin Lunde scoret Andreas 2 nye poeng. Ved full tid stod det 4-2 til Andreas etter en slitekamp og han kunne endelig etter utallige NM bronser kalle seg individuell norgesmester. Dette var etterlengtet for veldig godt for Andreas.

Klubben vil takke Norges Karateforbund og Vågsbygd Karateklubb (SKAN) for et utrolig flott og profesjonelt arrangement. Veldig god stemning under hele stevnet og godt arrangert.